Тези дни лекциите в университета отново ми действат много вдъхновяващо. Като се замисля, отново нещата които научавам звучат съвсем очевидно, но от друга страна, както казва професорът ни по бизнес стратегии - учудващо е колко много хора нямат реална представа за тези базови положения. Всъщност се чудя дали това е правилното място за писане на такива неща, но .. както се казва - защо не.
Започвайки какъвто и да е бизнес, е от изключителна важност да се създаде концепция, на базата на която той да се развива. Важно е да има такава, защото дори и нещата да не вървят както се очаква, е много по-лесно да се анализират проблемите и недостатъците и съоветно концепцията на работа да се промени. Обаче, ако такава не съществува, става много трудно да се разбере какво не е наред, а ако случайно бизнесът се окаже успешен, това със сигурност ще е само временно, защото би било почти невъзможно да се каже защо именно е станал успешен.
И така, какви са най-необходимите елементи, за да се създаде една бизнес концепция:
На първо място трябва да се определи кои ще бъдат клиентите на бъдещия бизнес, и какви точно нужди / желания / потребности на тези клиенти ще бъдат задоволявани. След това - да се определи с какви ресурси и умения разполага ...хм...фирмата/създателя на бизнеса/ предприятието и дали те могат да отговорят на изискванията, поставени от нуждите на клиента. И не на последно място трябва да се реши каква ценност /ако щете и духовна/ ще представлява бъдещия продукт за клиента.
Едва след като тези неща са определени, един бизнес може да започне да се планира...
Няма коментари:
Публикуване на коментар